Кожен з нас
хоча б раз у житті замислювався над тим, ким хоче стати у майбутньому, з чим
пов’язати свою долю.
Ким бути? Це питання стоїть перед кожним випускником, який сьогодні
закінчує школу. Саме з цією метою
був проведений в рамках обласного місячника
профорієнтації конкурс проектів «Професія
майбутнього» серед учнів 10 – 11 класів під керівництвом вчителя інформатики Фомінської
Н.В. На протязі місяця учні свідомо досліджували перспективи розвитку своєї
майбутньої професії.
Багато хто все одно не бачить себе у
майбутньому. Знайти своє покликання — значить виявити себе у праці, яка
найкраще відповідала б складові твоєї душі, інтересам, способу життя. Як же
страшно помилитися у виборі майбутньої професії! І ось довгоочікувана мить, коли
кожен з учасників мав змогу обґрунтувати свій
вибір – захист своїх проектів. Зі слів учасників:
Броун Яна: «…А я мрію стати лікарем. Чому?
А тому, що ця професія для мене найближча. В моїй
родині лікарів немає, я перша спробую піти по цій стежині. Лікувати людей,
рятувати їхнє життя, пізнавати людину з біологічної точки зору - ось що
цікавить мене в цій професії, але найбільше я б хотіла працювати з дітьми,
тобто буди дитячим лікарем - педіатром. Я сподіваюсь, що стану хорошим
спеціалістом в області медицини…» Педаш Катя: «…Моя майбутня професія буде дарувати людям
радість та красу. Все тому, що я вирішила стати перукарем-стилістом.
Коли я освою цю чудову професію, то стану робити людям модні стрижки та
стильні зачіски, щоб вони добре виглядали. Навчуся створювати також складні
вечірні та весільні зачіски для жінок і дівчат. Я хочу стати настільки
досвіченим майстром, щоб безпомилково визначати, яка зачіска людині до лиця.
Я хочу вміти все, що робить перукар-стиліст:
акуратно стригти, завивати та випрямляти волосся, нарощувати локони, фарбувати
волосся в різні кольори, робити мелірування, стильну укладку! Все це - ціле
мистецтво!...»
Павлюк Юлія: «…Я з дитинства мрію про професію
вчителя. Мені здається, що це найгуманніша в світі професія. Учитель
несе людям не тільки знання, він несе ще доброту і правду.
Учитель, мені здається, бачить людей наскрізь,
Люди цієї професії оцінюють відразу, хто чого вартий. Це тому, що вони працюють
із людьми усе своє життя і можуть по одному слову здогадатися, хто стоїть перед
ними.
Від учителя залежить дуже багато в майбутньому їх учнів. Але
учитель — це не тільки відповідальна, але й дуже нервова робота. Скільки
терпіння і такту треба мати, щоб примусити юних непослухів слухати себе, щоб у
їх головах відклалось уявлення про предмет!
Мої батьки теж учителі, і про їх труд я знаю не з чужих слів…» Закарлюка Ніна: « …мені б хотілося бути юристом.
Свідомий це крок чи ні? Так, свідомий. І передусім він
пов'язаний із бажанням робити людям добро, захищати їх, оберігати їхній спокій.
Яке воно буде життя? Спокійне чи бурхливе, щасливе, чи
нещасне? Це залежить від багатьох обставин і людей. Але я знаю, що це залежить
і від правоохоронних органів. Стояти на боці закону, людей, допомагати їм, саме
це є моєю мрією. Професіоналізм і людяність — це дві головні ознаки моєї
майбутньої професі. …»
Радченко Юля: «Останнім часом я все більше ціную професію бухгалтера. Думаю, що зроблю її своєю
власною. Я вважаю, що молодь дуже помиляється, коли вважає бухгалтерію нудним
заняттям. І зараз спробую це довести.
Бухгалтери потрібні скрізь: на виробництві, в
установах, у фірмах приватних підприємців. Без роботи ці спеціалісти не
залишаться ніколи. Вони професійно працюють з грішми та стежать за фінансами
підприємства. Також кваліфікований бухгалтер просто незамінний, тому на нього
покладений обовязок розраховувати податки, своєчасно виплачувати їх державі та
подавати великі точні звіти..
Бухгалтер
— дуже сучасна робота, нею займаються освічені, успішні люди. Вони обізнані у
багатьох сферах знань: правознавстві, економіці, менеджменті, роботі з
компютером. Добре знають бухгалтери ділову українську мову та й іноземні мови
теж.
Також
бухгалтерія розвиває математичні здібності людини. Бухгалтери можуть швидко та
точно рахувати великі числа. Обдурити людину цієї професії біля прилавка
магазину просто неможливо…» Дмитренко Світлана: « … професія кухар може стати високим мистецтвом.
Та, щоб стати справжнім професіоналом, мало володіти
певним обсягом знань, треба ще вміти глибоко і творчо мислити. Від цього
залежить уміння правильно приготувати страву, вкласти в неї всю душу. Цікавим є
не лише процес приготування страви, але й підбір посуду, інструментів,
інвентарю, процеси, що проходять з продуктами при тепловій обробці. Професія
кухар – одна з найважливіших у людському суспільстві. Вона необхідна у
повсякденному житті. Сучасний кухар – це одночасно професіонал, художник,
дієтолог, психолог і, навіть, чарівник…»
Броун Євген: «… зараз
- 21 століття. І я обрав професію, яка відповідає цьому століттю – програміст. Людина, що обрала цю
професію повинна багато знати про комп’ютери та комп’ютерні науки. Я обрав її
тому, що вона мені підходить за тими характеристиками, якими, на мою думку,
повинна відповідати моя професія. По-перше, у наш
час хороший заробіток – це один з головних критеріїв, за якими потрібно обирати
професію, а заробіток у програміста, навіть, якщо він безробітний, буде гарним
і постійним, так як майже в кожній сім’ї є комп’ютер, а, отже, у багатьох з них
виникнуть несправності, які вони самі не усунуть. По-друге, ця робота мені дуже
подобається, і я готовий вивчати все, що пов’язано з нею.
Це були «плюси»
цієї професії, але є й «мінуси». Працюючи програмістом доводиться багато сидіти
за комп’ютером, а це шкідливо . …»
Тоня Анастасія: « …Професія юриста — одна з найпочесніших на землі. Стати юристом,
правоохоронцем легко, а от бути їм значно важче. Ця професія вимагає від людини знань, умінь, мужності,
сили волі. І навіть за наявності всіх цих рис найважливішою має бути людяність.
Треба завжди залишатися людиною…»
Пам’ятаймо, що під час вибору своєї професії необхідно
враховувати та відчувати свої нахили, навчитися об’єктивно
оцінювати себе і свої можливості. Обираючи професію, ми обираємо свою долю, свою життєву
стежину!
|